Yağmurla geçen bir hafta sonundan sonra çok şükür ki bugün hava günlük güneşlik. Gerçekten havanın durumu insanı çok etkiliyor. Özellikle benim kapalı, yağmurlu havalarda sanki bütün enerjim bitiyor. Hiç bir şey yapmak istemiyorum.
Bu hafta sonu için aslında Emirgan korusuna laleleri görmeye, fotoğraf çekmeye gitmeyi planlamıştık ama havanın kötü olmasından dolayı gidemedik. İnşallah önümüzdeki hafta sonu hava güzel olur da o zaman gideriz.
 Pazar günü önünden sürekli geçtiğimiz ama hiç içine girmediğimiz Pendik/Marina'ya uğradık. Çok büyük bir yer değil ama güzel bazı mağazalar var. Biz gezerken Ülker Outlet'i keşfettik. Herhalde bundan sonra Ülker'lik alışverilerimiz oradan yaparız. Zira marketlere kıyasla çok fiyat farkı var ürünlerde. Nerdeyse herşey yarı fiyatına, çok uygun. Kıyafet Outlet görmüştüm ama böylesine bir yeri ilk defa gördüm :)

Evet şimdi de gelelim asıl resimlerini gördüğünüz kekimizin tarifine. Başlıkta da yazdığım gibi gerçekten yumuşacık bir kek oldu. İçindeki doğranmış elma kek'e farklı bir tat verdi.Herhangi bir tarife bağlı kalmadan kek malzemesinin demirbaşlarını( 4 yumurta, 1,5 su br. şeker) koyduktan sonra kendime göre malzemeler ekledim. İlk olarak 4 yumurta ve 1,5 su bardağı şekeri iyice çırptım. İçine yaklaşık 4 adet ince ince doğradığım elma, 1 tatlı kaşığı tarçın, 1 su bardağı yğurt ve yarım su bardağı sıvıyağ koyup biraz daha çırptım. daha sonra 3 su bardağı un ve 2 pkt. kabartma tozunu ekleyip karıştırdıktan sonra alttaki resimde gördüğünüz gibi yağlayığ, unladığım borcama döktüm. Üzerine tahin gezdirip, biraz da şeker serptikten sonra önceden ısıtığım fırında 25 dk. kadar pişirdim.



 Aslında keki böyle tepsi yerine, kek kalıplarında pişirmeyi daha çok seviyorum ama bu şekilde meyvalı, karışımlı kekler bazen kalıplarda içleri tam pişmiyor. Bende riske atmak istemediğim için tepsiye döktüm.

Afiyet Olsun...

0 yorum: