İzmir'de annemle beraber yaptığımız bir tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum. Çok pratik bir tarif. Yemeğimizin olmadığı bir günde hemen beş dakikada hazırlayıp fırına vermiştik. Zaten anne eli değince ne olsa tatlı geliyor. Bazı yemeklerin, hatta çoğunun tarifini annemden almama rağmen hiç bir zaman annemin yemekleri kadar lezzetli olmuyor. En basitinden tavuğu annem tavada hiç baharat koymadan o kadar lezzetli pişiriyor ki aynısını ben yaptığımda olmuyor. Sağolsun biz gittiğimizde annem mutfaktan çıkamıyor. Kahvaltıda, akşam yemeklerinde birbirinden lezzeti şeyler yapıyor. Bir de akşam çay faslımız var ki o da yemek gibi oluyor. Tatlılar, çerezler vs. 
 Ne zaman İzmir'den dönsem kilo almış mıyım diye tartılıyorum :)
Eşim de: "hatun ben kilo aldım sanki" diyor :) her ziyaretimiz sonrasında...

Evet gelelim tarifimize dediğim gibi çok pratik. Öyle tarife de gerek yok. Patlıcan, soğan, domatesi arzu ettiğiniz miktarda yıkayıp bıçakla 3'e 4'e ayırıyoruz. Sonra kıymamıza sadece tuz, kimyon, karabiber koyup karıştırdıktan sonra sebzelerimizin arasına dolduruyotuz, üzerine biraz zeytinyağı gezdirip, tepsinin ağzını folyo ile sardıktan sonra fırına veriyoruz. Pişmesine yakın folyoyu alıp üzeri kızarana kadar fırında bekletiyoruz.
 Ellerine sağlık anneciğimm...

0 yorum: